"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

NotĂ­cies. 16/12/2014

José Ramón Orta es queda sol i ataca els tècnics que avalen la compra dels trens

Informes tècnics de 2009 i 2011 avalen la dependència tècnica per justificar la compra de trens a la mateixa empresa i alerten que comprar-los a una altra suposaria “incompatibilitat” tècnica, “posaria en perill la seguretat dels usuaris” i implicaria despeses “desorbitades” per compatibilitzar els materials. La formació considera que l’únic en què s’assemblen els casos Palma Arena i Trens és que els responsables del PP acabaran pagant pels seus actes



Després de la declaració judicial de l’actual gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta (PP), MÉS per Mallorca constata que Orta s’ha quedat tot sol defensant les seves tesis, i que no té el suport de cap tècnic ferroviari que l’avali. Ha hagut de reconèixer la realitat: que el Consell d’Administració d’SFM va prendre les decisions de comprar unitats de tren basant-se en els informes tècnics i jurídics pertinents que ho avalaven. És per això que la seva estratègia desesperada ara passa per atacar els tècnics que avalen aquestes decisions, i per intentar confondre l’opinió pública amagant els arguments d’aquests tècnics.

 

MÉS per Mallorca denuncia que les declaracions d’Orta als mitjans de comunicació en què afirma que l’informe que avala la compra dels trens només té “un fol i quart” són falses. Hi ha més informes tècnics que determinen que “únicament CAF [l’empresa que fabrica els trens] pot subministrar el material necessari per SFM”, ja que contractar una altra empresa provocaria “situacions d’incompatibilitat amb el material ja comanat”, la qual cosa “a més de no ser viable tècnicament, posaria en risc seriós la seguretat dels usuaris”. Aquests informes (veure documents adjunts) daten de 2009 i 2011, i estan signats per tècnics (enginyers) d’SFM i de l’empresa que assessora habitualment SFM.

 

L’auditoria de PricewaterhouseCoopers, en canvi, no està signada per cap tècnic ferroviari ni per cap enginyer, i no xerra en cap cas de delictes (ni tan sols d’infraccions administratives). A més, en aquest cas sí que només hi dedica un fol i escaig a aquesta qüestió (veure el document adjunt).

 

El dirigent de MÉS Antoni Verger afirma: “José Ramón Orta és perfectament conscient que totes les empreses ferroviàries del món compren trens per dependència tècnica al proveïdor que ha fabricat els primers trens d’un determinat tipus, perquè no pot ser d’una altra manera. Orta fa el ridícul, intenta confondre l’opinió pública i fa perdre el temps a la justícia, tudant els recursos públics”. Des de MÉS per Mallorca reiteren que es tracta d’una denúncia política del PP que té com a única finalitat desacreditar adversaris polítics, i consideren inacceptable que el Govern destini doblers públics (l’Advocacia de la CAIB hi està personada) per finalitats partidistes: “L’únic aspecte en què s’assemblen els casos Palma Arena i Trens és que els responsables del PP acabaran pagant pels seus actes”, conclou Verger.

ť




Documents

Informes tècnics d'SFM que avalen la compra de trens per dependència tècnica (290 KB)
Extracte de l'auditoria de PricewaterhouseCoopers sobre la compra de trens (87 KB)



      

 

 










PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: