Antoni Verger: “Exigim al PP que rectifiqui i no apliqui més retallades a l’EMTâ€
MÉS per Palma denuncia que Isern perpetra un atac al dret ciutadà a la mobilitat, aplicant disminució de les freqüències dels autobusos urbans que perjudicaran greument el sistema de transport públic de Palma i la connexió de les barriades amb el centre de la ciutat
La coalició ecosobiranista a l’Ajuntament de Palma considera imprescindible que, en la reunió prevista del Consell d’Administració ordinari de l’EMT convocat per demà, el regidor de Mobilitat doni explicacions sobre pla d’ajustament i rectifiqui per aturar la posada en marxa prevista per la setmana que ve.
El portaveu de MÉS per Palma, Antoni Verger, assegura que la reducció de les freqüències de fins a 9 línies d’autobusos afectarà de forma generalitzada a la pràctica totalitat dels barris de Palma. “Son Dameto, Son Cotoner, Es Fortí, Son Roca, La Vileta, Son Espanyolet o Establiments, són alguns dels principals barris i nuclis de Palma que es veuran greument afectats per aquests retalls. Hi haurà menys autobusos i els ciutadans hauran d’esperar encara molt més temps a les parades, depenent dels casos. És un càstig molt injust contra els usuaris de l’EMT i no descansarem en denunciar-ho fins que rectifiquin”. Tot això s’ha fet amb màxima opacitat i sense informar ni a l’oposició ni als usuaris. “És intolerable”, ha afirmat Verger.
En aquest sentit, Verger defensa que l’estalvi econòmic que preveu la regidoria de Medi Ambient “mai pot estar per damunt del dret ciutadà a la mobilitat”. MÉS per Palma denuncia que el PP de Cort s’està carregant el transport públic de Ciutat, empitjorant greument la mobilitat dels palmesans que viuen a les barriades.
Segons l’anunci fet des de l’ajuntament, es preveu un augment de l’interval de pas dels autobusos, el que suposa una disminució important de les freqüències de fins a 9 línies (la 7, 8, 24, 29, 30, 33, 16, 20, etc.).
“Volem transport públic digne, de qualitat i eficient”
Antoni Verger, a més, alerta que “en temps de crisi econòmica i energètica és especialment important garantir un servei de transport públic mínimament digne, de qualitat i eficient”. Les dramàtiques xifres d’atur, la manca d’ingressos de les famílies i els preus dels carburants, han provocat que molts ciutadans hagin deixat d’usar el cotxe privat i depenen cada vegada més del transport públic. Però, el servei ofert pel PP de Palma suposa bitllets més cars i major dificultat per a la mobilitat amb pocs autobusos i un temps d’espera cada vegada més llargs.
Així mateix, el portaveu de MÉS per Palma acusa al regidor de Mobilitat d’una gestió nefasta pel que fa a les polítiques de mobilitat de Ciutat, sobretot perquè ha adjudicat la gestió de dos serveis municipals, com és l’ORA i el manteniment dels autobusos de l’EMT, a les empreses que oferien el servei més car dels concursants.
“Si Cort s’hagués estalviat aquests doblers, que podrien ascendir a 1 milió d’euros anuals, ara podríem evitar més retallades a l’EMT. Hi ha alternatives que el PP no és capaç de veure”, conclou Verger.
|