"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 13/07/2012

El PSM-IV-ExM demana al conseller si està estudiant l’eliminació de la línia Inca-Sa Pobla

Arran de la informació, de fons sindicals, segons la qual el gerent de SFM, José Ramon Orta, va amenaçar de tancar aquesta línia ferroviària, el grup parlamentari demanarà al conseller Gabriel Company si la possibilitat s’està estudiant i en quins termes



La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa qualifica de nefasta la gestió ferroviària de Company i Orta fins al punt de considerar que estan reproduint deliberadament les condicions que varen dur al desmantellament de línies en el segle passat, no només per la degradació contínua del servei, sinó amb la proliferació de missatges en contra del tren que emet el propi Govern, mentre dedica tots els seus esforços a recuperar la política d’autovies.

 

A parer del diputat Antoni Alorda, l’abandonament durant tot un any de la línia a Artà, amb les obres començades i contractades, no és una actuació aïllada sinó la baula més cridanera d’una cadena,  en la qual també s’hi ha d’incloure la pujada “aberrant” en un 50% del preu del bitllet.

 

Per altra part, el PSM-IV-ExM també ha presentat una bateria de preguntes sobre els trajectes que s’estan realitzant sense revisors i les conseqüències que això comporta. En concret, demanen com pot SFM garantir el dret dels usuaris a viatjar amb tiquet si no hi ha màquines expenedores a totes les estacions i tampoc revisors en tots els viatges, o, en la mateixa línia, com pot saber SFM, al final del trajecte, on ha entrat l’usuari per cobrar-li el viatge. En aquest sentit, la coalició denuncia que haver de comprar el tiquet a la sortida, en l’estació final, no només és il·legal (l’usuari té el dret i el deure de viatjar amb el tiquet) sinó que també provoca coes i incomoditats a Palma, impròpies d’un servei modern, i permet viatges gratuïts en els casos que no hi ha torns ni màquines expenedores en el final de trajecte.

 

Entre les preguntes al conseller també s’interessen per la seguretat dels trajectes, com per exemple com es controla el límit de capacitat en els viatges sense revisors.

 





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: