"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 19/12/2011

PSM-IV-ExM de Palma aposta per aprovar l’ordenança de la mobilitat de la bicicleta per unanimitat

El grup municipal emplaça al regidor de Mobilitat a reunir tots els grups abans del plenari de dijous per tal d’arribar a un consens per fer viable l’ús de la bicicleta a Ciutat



El portaveu del grup municipal, Antoni Verger, i la regidora Marisol Fernández han comparegut en roda de premsa avui matí per tal d’explicar la proposta alternativa a l’ordenança de la mobilitat dels ciclistes a Palma amb l’objectiu de possibilitar que el ple de l’Ajuntament aprovi inicialment aquesta normativa de conformitat amb tots els grups.


La coalició sobiranista i ecosocialista defensa una ordenança alternativa per fer viable i segur l’ús de la bicicleta arreu de Ciutat, conscienciar que la bicicleta és un transport alternatiu al cotxe particular, així com afavorir un model de mobilitat més sostenible que faci de Palma una ciutat més ecològica, moderna, europea i pacífica. Aquest és l’objectiu de la proposta alternativa que el grup municipal ha presentat a la resta de grups amb la convicció que és important i possible que sigui acceptada per unanimitat.

 

“Pensam que tots els punts que s’exposen a la nostra proposta són qüestions lògiques i que sobretot tenen en compte l’actual situació de la mobilitat a Ciutat: alta densitat de trànsit, insuficients carrils bici, molta velocitat dels cotxes. Perquè així com està redactada l’ordenança que ha presentat l’equip de govern es va inviable l’ús de la bicicleta a la ciutat de Palma”, ha assegurat Antoni Verger.

 

El portaveu municipal ha recordat que el grup es va abstenir a la comissió informativa amb la voluntat i la confiança d’arribar a un acord amb tots els grups municipals per tal de poder incorporar les al·legacions que contempla l’alternativa de PSM-IniciativaVerds-Entesa. “Són propostes que ja estan vigents a les ordenances de ciutats com Saragossa i Sevilla”.

 

Ciclocarrers, voravies i sancions

 

Per la seva part, la regidora Marisol Fernández ha explicat les principals propostes del grup ecosocialista que es basen en tres elements clau: la circulació per ciclocarrers i voravies, i les sancions.

 

“El lloc natural de circulació de la bicicleta és la calçada però s’ha d’adequar perquè ho pugui fer amb seguretat, per això proposam que tots els carrers d’un sol sentit es converteixin en ciclocarrers. És a dir, que es limiti la velocitat a 30 km/h per tal de garantir la seguretat dels ciclistes i contribuir a la pacificació de la ciutat”. Fernández ha explicat que aquesta mesura beneficia també als vianants ja que afavoreix que seva circulació i evita la perillositat dels cotxos.

 

Un altre dels elements bàsics de la proposta passa perquè els ciclistes puguin circular per les voravies on l’amplària sigui igual o superior a 3 metres, a més dels parcs i jardins. “Sempre tenint en compte que en aquests espais, el vianant té preferència de pas i el ciclista ha de respectar la distància mínima d’un metre en els avançaments i circular per la part exterior de les voravies”. Tot això, incorpora també que s’ha de circular a velocitat de vianant per tal de garantir la circulació de tots dos.

 

D’altra banda, el grup considera que el règim sancionador de l’actual proposta de l’equip de govern pot tenir conseqüències demolidores per als usuaris de la bicicleta, ja que pot tenir un efecte dissuasori molt important si no es regula en diferents nivells. Per això, Marisol Fernández ha explicat que el grup defensa una gradació de les sancions per tal d’ajustar les actuacions incíviques en funció de la seva gravetat. “Condemnam, al mateix temps, i entenem que qualsevol actitud incívica que posi en perill la seguretat dels vianants o altres ciclistes ha de ser penalitzada”.

 

A més, la regidora ha detallat que la proposta incorpora el concepte d’aglomeració fàcilment assumible i que preveu aplicar-lo a les situacions en què un ciclista no pugui garantir la seguretat dels vianants o bé no pugui transitar de forma continuada durant 5 metres.

 

Després de la roda de premsa, els regidors s’han posat en contacte amb el regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, qui ha acceptat reunir a tots els grups del consistori aquest proper dimecres.

 

 

A continuació podeu consultar la proposta alternativa del grup municipal a través del blog del grup municipal CortObert.cat.

http://cortobert.cat/2011-12-14-esmenes-a-lordenanca-de-bicicletes/

I en breu us farem arribar una imatge de la roda de premsa que s’ha dut a terme a la Porta Sant Antoni de Palma, on hi conflueixen un ciclocarrer i un carril bici.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: