"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 28/08/2011

Biel Vicens (PSM): “Bauzá deixarà perdre els 443 milions del conveni ferroviari perquè sap que si el PP guanya el 20-M haurà d’acotar el cap davant Rajoyâ€

L’exconseller de Mobilitat participa en el darrer sopar a la fresca dels nacionalistes, celebrat aquest cap de setmana a Son Negre (Sant Llorenç des Cardassar)



El PSM-Entesa Nacionalista ha celebrat aquest cap de setmana el darrer sopar a la fresca d’aquest estiu, a Son Negre (Sant Llorenç des Cardassar). En el sopar, al qual han acudit un centenar de militants i simpatitzants nacionalistes, ha participat l’exconseller de Mobilitat, Biel Vicens, per explicar les gestions realitzades per la Conselleria durant la passada legislatura per posar en marxa el tram-tren Manacor-Artà, i per valorar la decisió de l’actual Govern del PP d’aturar les obres d’aquesta infraestructura tan reivindicada des de la comarca de Llevant.

 

En la xerrada també han intervingut alguns dels membres de l’equip de Vicens, com ara l’exdirector general de Mobilitat i actual portaveu del PSM-IV-ExM a Cort, Antoni Verger, l’exsecretària general tècnica i actual consellera insular, Joana Aina Campomar, i l’excogerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Tomeu Gual.

 

L’exconseller ha explicat que l’objectiu de la Conselleria durant el període 2007-2011 va ser augmentar els usuaris del transport públic i col·lectiu, i que per això, entre altres actuacions, varen desenvolupar el Pla Director Sectorial de Transport Ferroviari (aprovat per l’anterior Govern del PP entre els anys 2004 i 2006).

 

Respecte al tram-tren Manacor-Artà, projecte inclòs al PDSTF aprovat pel PP, ha destacat una sèrie d’avantatges que sempre han reconegut totes les forces polítiques de Mallorca: que el traçat ja és de domini públic (per tant no calen grans obres ni expropiacions), que és un projecte amb un gran potencial turístic i que vertebrarà econòmicament i socialment la comarca.

 

A més, Biel Vicens ha rebatut els dubtes sobre la viabilitat del projecte pel que fa al nombre d’usuaris previstos. Vicens ha indicat que els estudis disponibles (ja inclosos en el PDSTF del PP, i ratificats per estudis d’SFM de l’any 2009) preveuen fins a 600.000 usuaris per a la línia Manacor-Artà (aproximadament els mateixos usuaris que té actualment la línia Inca-Manacor). I preveuen que la línia Manacor-Cala Ratjada podrà superar el milió d’usuaris.

 

L’exconseller ha qualificat d’“enormement irresponsable” l’actitud del nou Govern del Partit Popular, que amb l’aturada de les obres està posant en perill el conveni ferroviari signat amb el Govern de l’Estat per valor de 443 milions d’euros. El conveni finalitza el proper 31 de desembre, i si no acaben les obres abans o es negocia una pròrroga, les inversions estatals es perdran. “És una autèntica vergonya que el president Bauzá pretengui renunciar a aquestes inversions de Madrid, sobretot tenint en compte que l’Estat ha invertit en l’AVE més de 50.000 milions d’euros. I el més vergonyós de tot és que Bauzá deixarà perdre aquests 443 milions d’euros perquè sap que si el PP guanya les eleccions del proper 20-N, no li quedarà més remei que acotar el cap davant Rajoy. Per això s’estan dedicant sistemàticament a desprestigiar el desenvolupament del transport ferroviari posat en marxa durant l’anterior legislatura”.  

 

Al sopar a la fresca del PSM-EN hi han assistit, entre d’altres, el secretari general del partit i portaveu parlamentari, Biel Barceló, el portaveu al Consell, Joan Font, el secretari general de l’agrupació nacionalista de Sant Llorenç, Tomàs Martínez, i la regidora llorencina del PSM-EN, Dolors Sànchez.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: