El PSM creu que UM està fent el joc al PP per a justificar la seva acció en contra de la llengua catalana
El PSM opina que
la proposta dUM dinstar el Govern de les Illes
Balears a atorgar el nivell C de català als alumnes que
obtenguin el títol de graduat de secundària, coincident amb les
propostes fetes al seu dia pel conseller Francesc Fiol, segueixen
insistint en la menysvaloració i trivialització progressiva del
paper de la llengua pròpia de les Illes Balears.
El PSM recorda que, en un estudi dirigit per la Junta Avaluadora
de Català al llarg de lany 2000 i 2001, es va poder
constatar que el nivell real de coneixement de la llengua
catalana dels alumnes en aquesta fase escolar és molt distant daquest
nivell (sha de recordar que el nivell C és un nivell alt
de coneixement de la llengua). En aquest sentit, els
nacionalistes consideren que concedir un títol per uns
coneixements que a la realitat no es tenen és devaluar el nivell
C de llengua catalana en perjudici de la normalitat lingüística
i un greuge comparatiu cap a totes les persones que realment si shagin
preparat i obtingut aquest nivell.
El PSM proposa que es faci un nou estudi del nivell real de
coneixement de la llengua catalana en acabar lensenyament
secundari i que sactuï en conseqüència. Aquest estudi ha
de ser realitzat per la Junta Avaluadora o per la Universitat de
les Illles Balears des de criteris de rigor que nassegurin
la seva credibilitat.
El PSM creu que UM no pretén positivar la llengua sinó que el
que fa és justificar la política del Govern del PP respecte a
la llengua. De fet totes les mesures anunciades per UM (acceptació
del model televisiu del PP, incentius als funcionaris quan
realment sestà rebaixant el nivell de coneixements
exigible, premis literaris, etc.) són mesures dendolciment
de lagre sabor de la política de Fiol. Són mesures de
complicitat i col·laboració entre els dos partits de la dreta
que alhora que volen salvar la cara dUM pretenen compensar
el descrèdit, de cara a lopinió pública, de la política
lingüística de PP i UM.
|