"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 27/03/2010

Biel Vicens posa la primera travessa de la línia de tram-tren Manacor-Artà

El conseller de Medi Ambient i Mobilitat (PSM-EN) impulsa el transport públic amb la recuperació de la via fèrria de Llevant, reivindicada durant molts anys pels ciutadans de la comarca



El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Biel Vicens (PSM-EN) ha col·locat avui la primera travessa de les obres de la línia ferroviària Manacor-Artà, en un acte multitudinari i emotiu que s’ha celebrat a l’estació d’Artà i que ha comptat amb l’assistència de més de 400 persones. Entre d’altres, hi ha assistit el secretari general del PSM-EN, Biel Barceló, i el president Francesc Antich.

 

La Conselleria dirigida per Biel Vicens demostra, amb l’inici de les obres d’aquesta important infraestructura, la ferma voluntat d’impulsar el transport públic a Mallorca. En particular, la recuperació de la via fèrria entre Manacor i Artà ha estat una reivindicació històrica dels ciutadans de la comarca de Llevant. Avui, el PSM-EN, des del Govern de les Illes Balears, ha començat a fer realitat aquesta reivindicació col·lectiva liderada durant molts anys per la Plataforma en Defensa del Tren.

 

La Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori, va acordar el 23 d’octubre de 2008 aprovar tècnicament el projecte bàsic “Reobertura de la línia: estació de l’Enllaç–Artà. Fase II: Manacor–Artà”, i el va sotmetre a informació pública. El  Consell de Govern de dia 28 d’agost de 2009 el va aprovar de forma definitiva. Per la seva part el Consell d’Administració d’SFM de dia 18 de febrer de 2010 va procedir a l’adjudicació de les obres.

 

D’altra banda el 16 de juny de 2009, el Consell d’Administració d’SFM aprova l’adquisició de 6 unitat triples de tram-tren que cobriran la línia Manacor – Artà.

 

El recorregut total de l'antiga línia amb estació a Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Son Servera i Artà era de 30,442 km, que destacava per ser el traçat més exigent de totes les línies dels Ferrocarrils de Mallorca, sent tan sols superat per la línia del túnel del Port.

 

La línia sempre es va explotar com a una prolongació de la de Manacor i per tant mai hi va haver trens parcials Manacor-Artà, i el temps de recorregut se situava en unes dues hores entre Palma i Artà.


Les obres que s’inicien avui consisteixen en la reobertura de l'antiga línia ferroviària,  adaptant-la al material mòbil tipus tram-tren. El traçat manté en tota la seva longitud l'antic corredor de la línia ferroviària, amb la reconstrucció de les estacions de Sant Llorenç (ja reconstruïda) Són Carrió, Son Servera i Artà, a més d'executar una nova estació a Manacor (temporal).






      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: