Biel Vicens reclama el dret de decidir de les Illes Balears sobre les infraestructures
El conseller del PSM-EN presenta les conclusions del "Llibre blanc de les infraestructures de l'EURAM"
El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Biel Vicens (PSM-EN), ha reclamat que les Illes Balears puguin decidir sobre les seves pròpies infraestructures sense que, per això, hagi d'intervenir el Govern espanyol.
"Poder decidir sobre les pròpies infraestructures, tant en ports com en aeroports, i poder tenir la decisió sobre les inversions és el gran repte que té en aquests moments la nostra comunitat autònoma", ha declarat Vicens.
En aquest aspecte, Vicens ha afegit que és molt important que "a curt termini aquestes decisions puguin ser adoptades amb carà cter autònom en mà del Govern i dels consells insulars com passa en gran part d'Europa".
El conseller ha realitzat aquestes declaracions durant l'acte de presentació de les conclusions del "Llibre blanc de les Infraestructures de l'EURAM" (Euroregió de l'Arc Mediterrani) a la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Mallorca.
A aquest acte també han assistit el conseller d'Economia, Carles Manera, i Eliseu Climent, secretari de l'Institut d'Economia i Empresa "Ignasi Villalonga", entitat que ha realitzat l'estudi sobre les infraestructures de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani.
Eliseu Climent ha informat que l'objectiu del Llibre blanc és fer una diagnosi de les necessitats i quins tipus d'infraestructures de transport necessiten els territoris de l'EURAM.
Climent ha comentat que en l'elaboració del llibre han col laborat 22 cambres de comerç, 7 col•legis professionals i més de 300 empreses de Catalunya, PaÃs Valencià , Andorra, Catalunya Nord i les Illes Balears.
En les conclusions ressenyades en el llibre s'estableix que la capacitat actual del sistema aeroportuari de l'EURAM és globalment suficient a curt i mitjà termini.
Pel que fa a ports, assenyala que els ubicats a Barcelona-Tarragona i València-Sagunt han de ser en un futur els punts logÃstics del sud d'Europa.
Pel que fa a la xarxa de carreteres, el Llibre blanc recomana que aquestes han de modernitzar i millorar suprimint les interseccions, i evitant la cruïlla interior de poblacions, aixà com també, per raons de seguretat i fluïdesa, desviar el trà nsit de llarga i mitja distà ncia de les carreteres comarcals i locals.
El Llibre blanc, aixà mateix, puntualitza la necessitat que les polÃtiques de mobilitat han de ser favorables a la integració tarifà ria i al transport públic, i incentivar l'ús de vehicles no contaminants.
|