"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 05/11/2003

El PSM considera que el Pla Sectorial de Carreteres hauria d’estar supeditat al Pla Integral de Transports i al Pla Territorial de Mallorca

El PSM considera que el Pla de Carreteres hauria d’estar supeditat al Pla Integral de Transport i al Pla Territorial de Mallorca. Segons els nacionalistes, és lamentable, i una equivocació, afrontar el problema de la mobilitat i del transport exclusivament atenent a les infrastructures que precisa el transport privat. En aquest sentit, el PSM demana una inversió equiparable per al transport públic.

El PSM recorda que una de les funcions del pla territorial és la fixació de criteris específics per a la redacció del plans directors sectorials. Els nacionalistes consideren que, abans d’aprovar el Pla Sectorial de Carreteres, és preferible que es redacti en el Pla Territorial de Mallorca que, d’acord amb la llei 14/00, de 21 de desembre, d’ordenació territorial (LOT), són “la peça clau de la política territorial”.

El PSM denuncia la incoherència de que el Pla de Carreteres de PP-UM vagi en contra del Pla Territorial de PP-PSOE-UM, ja que el PTM no plantejava més modificacions al pla de carreteres que el segon cinturó. En aquest sentit, els nacionalistes recorda que el model del Pla Territorial de Mallorca, ja aprovat, planteja l’objectiu de frenar el creixement de la demanda de transport privat, recordant que és el més alt de l’Estat i amb índexs més propis dels EEUU que de països europeus.

Segons el PSM, la modificació del Pla Director Sectorial de Carreteres (que s'ha aprovat inicialment abans de l’aprovació d’un model territorial global de l’illa de Mallorca) no té en compte aspectes importants per a la mobilitat, com la regulació del creixement urbanístic, les activitats i usos sobre el territori, la ubicació d’infrastructures estratègiques, les decisions bàsiques en matèria de transport o les mesures destinades a una millora de la qualitat de vida i a la protecció del medi natural, que han de tenir, necessàriament, repercussions territorials. En aquest sentit, els nacionalistes denuncien que aquest Pla Sectorial de Carreteres condiciona l’equilibri de la futura planificació territorial de Mallorca, en comptes de ser-ne un desplegament.

Per altra banda, el PSM manifesta que la llei 6/99, de 3 d’abril, de les Directrius d’Ordenació Territorial de les Illes Balears (DOT) preveu la redacció d’un Pla Director Sectorial de Transport i li marca una sèrie de pautes per ordenar i coordinar les diferents infrastructures de transports, entre elles les carreteres. En aquest sentit, els nacionalistes consideren més adequat aprovar primer el pla integral de transports i després fer les adaptacions escaients del pla de carreteres; amb més motiu si es té present que falta molt poc per a la revisió ordinària del Pla Director Sectorial vigent, segons les pròpies previsions del Govern de Mallorca. El PSM considera que, si no es fa així, es pot perjudicar la viabilitat del transport col·lectiu, o condicionar-ne el disseny, en perjudici del medi ambient i de l'interès econòmic de la població en general.

A parer del PSM, no es tracta només de reflexionar sobre la necessitat dels nous trajectes i el seu disseny, si no també d’establir les prioritats de despesa. En aquest aspecte, els nacionalistes evidencien que l’esforç econòmic que implica la modificació del Pla de Carreteres proposat pot desbaratar ambiciosos programes d’inversió en transport públic.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: