El PSM exigeix la retirada de la modificaci贸 del Pla de Carreteres
El
PSM exigeix la retirada de la modificaci贸 del Pla de Carreteres.
Els nacionalistes denuncies que la modificaci贸 del Pla no est脿
acompanyada de cap estudi davaluaci贸 dimpacte
ambiental. El PSM considera inacceptable que un pla com aquest,
que crea autovies i amplia autopistes, estigui sotm猫s a
informaci贸 p煤blica sense aportar tota la documentaci贸
legalment requerida.
El PSM considera imprescindible que lavaluaci贸 d'impactes
es realitzi en el moment del disseny del tra莽at, estudiant
distintes alternatives, amb independ猫ncia que, despr茅s, calgui
una precisi贸 de lestudi en definir-se el projecte concret.
Els nacionalistes recorden que larticle 85 de les DOT
exigeix aquest estudi per als instruments territorials, en la l铆nia
de les directives europees en la mat猫ria, com ja resultava
necessari per als planificadors municipals. En aquest sentit, el
PSM explica que fins i tot els Criteris del Parlament que havien
de regir la redacci贸 del Pla Directiu Sectorial (en abs猫ncia de
la llei de directrius) apuntaven que El Pla establir脿
(...) les mesures que puguin o hagin dadoptar-se per la
correcci贸 i minimitzaci贸 dels impactes ambientals negatius
i, en concret, pretenien que el Pla Directiu Sectorial fes una
previsi贸 de dotaci贸 de pantalles ac煤stiques.
El PSM denuncia que els documents que integren laprovaci贸
inicial de la modificaci贸 del Pla tampoc respecten el contingut
m铆nim exigit per larticle 86 de les DOT, que exigeix una
valoraci贸 econ貌mica dels valors naturals afectats: Espec铆ficament
sanalitzar脿 el cost de les mesures necess脿ries per
evitar, amb car脿cter preventiu, els danys previsibles sobre la
qualitat ambiental, el paisatge i els recursos naturals, a
m茅s de mesures per a la conservaci贸 i manteniment del patrimoni
natural i paisatg铆stic. Els nacionalistes indiquen que cap daquestes
previsions figura en la modificaci贸 sotmesa a informaci贸 p煤blica.
De fet, no sincorpora cap estudi ni es fa cap esment dels
elements patrimonials afectats (marges, ponts, canalitzacions,
etc.).
En la mateixa l铆nia, el PSM notifica que la documentaci贸 no
compleix els requeriments m铆nims de larticle 12 de la LOT.
En realitat, segons els nacionalistes, lesquifida mem貌ria
de la modificaci贸 evita tota consideraci贸 a les conseq眉猫ncies
socio-econ貌miques de les obres que planteja, la incid猫ncia
sobre els assentaments humans, lactivitat econ貌mica i amb
el medi ambient i els recursos naturals. En aquest sentit, el PSM
lamenten que no sincorpori un veritable estudi econ貌mico-financer
que valori les obres i napunti el finan莽ament. En
especial, els nacionalistes consideren incomprensible i
inacceptable que no hi hagi cap consideraci贸 sobre la incid猫ncia
ambiental ni mesures per minimitzar impactes.
Segons el PSM, tampoc es determinen les zones de reserva de vial
per a totes les obres que preveu el Pla, aix铆 falten els trams
III i IV del segon cintur贸 i lampliaci贸 de lautopista
dInca a Palma, per貌 tamb茅 els terrenys per a lautovia
dInca a Sa Pobla o els de la carretera nova inclosa en el
dit tercer cintur贸, entre daltres. Els nacionalistes
declaren que, sense reserva de vial, el Pla Director Sectorial no
pot afectar els planejaments municipals i, en definitiva, resulta
deficient per aconseguir les seves finalitats.
El PSM denuncia que la mem貌ria no justifica les modificacions ni
tan sols les relaciona exhaustivament. Aix铆, per exemple, no sexpliciten
ni motiven els canvis dels projectes que passen de la segona fase
a la primera; ni es fa un estudi sobre els costos i el finan莽ament
daquestes novetats.
|