El PSM demana a Antoni Pascual que convoqui una reuniĂł de tots els grups per parlar del conveni de carreteres
Alorda demana també transparència al PSOE i insta el secretari general del PSIB, Francesc Antich, a què compleixi amb les seves promeses de defensar un model de carreteres més sostenible.
El PSM no vol que el conveni de carreteres inclogui la Segona Via de Cintura de Palma i demanen transparència a UM i PSOE davant les informacions que apunten que ja han arribat a un acord sobre aquest punt. En aquest sentit, Antoni Alorda, portaveu del PSM al Consell de Mallorca, ha sol·licitat al conseller d’Obres PĂşbliques, Antoni Pascual, que convoqui una reuniĂł de tots els grups de consellers per parlar del conveni de carreteres i fixar la relaciĂł d’obres que el Consell sol·licitarĂ al govern de l’Estat. El portaveu nacionalista considera que “el conveni de carreteres Ă©s un instrument de primera magnitud per dissenyar el model territorial i de comunicaciĂł de Mallorca. No es pot decidir el futur de l’illa d’esquenes als ciutadans i als seus representants polĂtics. Volem el mĂ xim de transparència en totes les decisions que es prenguin”.
Alorda demana tambĂ© transparència al PSOE i insta el secretari general del PSIB, Francesc Antich, a què compleixi amb les seves promeses de defensar un model de carreteres mĂ©s sostenible. El portaveu nacionalista afirma que “amb l’actual conveni de carreteres s’han asfaltat a Mallorca unes 2.000 hectĂ rees. Des del PSM, demanam al PSOE que no avali a PP i UM per seguir per aquest camĂ. El PSOE ha de decidir si vol que aquest conveni continuĂŻ amb el patrĂł depredador de la dreta o si vol aprofitar-lo per corregir el model”.
El portaveu del PSM considera que “avui, a Mallorca, la construcciĂł de noves autopistes i noves carreteres no Ă©s una prioritat. Per contra, el que resulta ben necessari Ă©s millorar la xarxa de carreteres existent i el foment del transport pĂşblic. Per això, no podem estar d’acord amb el model de PP i UM”. Els nacionalistes s’oposen sobretot a l’ampliaciĂł del segons cinturĂł, i recorden que segons el Pla Director i el Pla Territorial ha d’arribar fins a Santa Ponça, però tambĂ© consideren que el soterrament de la façana marĂtima de Palma i el tercer carril de l’autopista entre Inca i Palma, sĂłn desproporcionats i no prioritaris enfront d’altres actuacions.
ť
|