El PSM de Palma demana que s'acabi amb les injustĂcies en el sector del taxi
El PSM demanarĂ a
l’equip de govern del Partit Popular a Cort que tracti tot el sector del taxi
de manera igualità ria. Veuen amb preocupació com al llarg d’aquests anys
l’Ajuntament ha anat perdent contenciosos per unes continuades actuacions
irregulars i il·legals.
El PSM-EN demanarĂ
a l’equip de govern del Partit Popular a Cort que tracti tot el sector del
taxi de manera igualità ria. Veuen amb preocupació com al llarg d’aquests
anys l’Ajuntament ha anat perdent contenciosos per unes continuades actuacions
irregulars i il·legals.
El PSM ha esmentat alguns exemples d’aquestes irregularitats:
-
A principis dels anys 90 el govern Fageda va
concedir 42 llicències a dit que varen ser anul·lades pels tribunals.
-
La distribuciĂł fraudulenta del torns que va ser
modificada a proposta del PSM.
-
La normativa que prohibeix que les llicències
traspassades des del 1996 no puguin tenir assalariats (conductors no propietaris)
es troba al Tribunal Constitucional.
-
La recent sentència que obliga a l’Ajuntament
ha retornar els cobraments il·legals dels traspassos i declara nul tot un
article del Reglament del taxi.
Els nacionalistes han fet especial incidència en aquesta
darrera sentència. El govern de Fageda va arribar a un acord, a principis dels
anys 90, amb el sector del taxi per tal de crear un fons per rescatar (eliminar)
llicències de taxi, ja que en aquell moment una crisi del sector feia veure que
hi havia massa llicències. AixĂ, en el moment del traspĂ s, l’Ajuntament
tenia dret a pagar el preu del traspàs (unes 6.500.000 ptes.) i retirar la llicència
del mercat. En teoria, de cada tres llicències dues es retirarien i una es
destinaria als assalariats (conductors no propietaris), segons una llista d’antiguitat.
Aquest fons s’engreixava a partir de les aportacions de 650.000 ptes. que
feien els taxistes que traspassaven el seu vehicle. Aquest acord es va
contemplar a l’art. 19 del Reglament del taxi.
Mai es va rescatar cap llicència. L’únic que va fer
l’Ajuntament és comprar 42 llicències que va donar de manera irregular a uns
assalariats.
Mentre, Cort ha cobrat durant tot aquests anys aquestes
650.000 ptes. per trapà s, que eren ingressades de manera il·legal dins la
partida de taxes municipals. Ara, el TSJ de les Illes Balears ha sentenciat que
el cobrament era il·legal i que no es podia ingressar com a taxa. Els
nacionalistes veuen amb molta preocupació aquesta sentència ja que cada any
l’Ajuntament ingressa uns 300.000 € per aquest concepte, amb la qual cosa,
si es presenten més recursos, podem parlar de milions d’euros que Cort hauria
de retornar.
Des del PSM es demanen què ha fet l’Ajuntament amb aquests doblers que s’havien
de destinar a rescatar llicències. A més, consideren una amenaça la insinuació
del regidor de suspendre els traspassos fins aclarir el tema.
El PSM proposa:
-
Assumir la sentència
de dia 20 de setembre de 2005 (arribar a un acord amb els taxistes afectats).
-
Assumir els
continus errors municipals en el sector del taxi i, per tant, partir d’una
posició d’humilitat i no de prepotència.
-
Anul·lar la
normativa que prohibeix més d’un conductor per taxi als propietaris
posteriors a 1996 (uns 450 taxis d’un total de 1200 que hi ha a Palma).
Això és un greuge i una desigualtat en un moment que, a més, es diu que
manquen taxis al carrer.
-
Fer que totes
les llicències hagin de tenir els mateixos drets i deures.
-
Renegociar un
nou Reglament del Taxi.
-
Revisar tota la
polĂtica municipal de taxi tenint en compte que es tracta d’un servei
municipal i una alternativa al vehicle privat: instal·lació de marquesines,
instal·lació de més aturades, etc.
En aquest sentit,
els nacionalistes presentaran una proposició al proper ple del mes d’octubre
per encaminar la polĂtica de Cort en el sector del taxi.
ť
|