El PSM critica que PSOE i UM pactin el segon cintur贸 a esquenes dels ve茂nats
Els
portaveus del PSM a l鈥橝juntament de Palma i al Consell de Mallorca, Pere Mu帽oz
i Antoni Alorda, han expressat les seves cr铆tiques al possible pacte entre PSOE
i UM sobre el tra莽at del segon cintur贸 de Palma i la seva amplada, pacte que
els nacionalistes han qualificat d鈥檈ngany alhora que est脿 fet d鈥檈squenes
als ve茂nats i poblacions afectats per aquest projecte viari.
Els
portaveus del PSM a l鈥橝juntament de Palma i al Consell de Mallorca, Pere Mu帽oz
i Antoni Alorda, han expressat les seves cr铆tiques al possible pacte entre PSOE
i UM sobre el tra莽at del segon cintur贸 de Palma i la seva amplada, pacte que
els nacionalistes han qualificat d鈥檈ngany alhora que est脿 fet d鈥檈squenes
als ve茂nats i poblacions afectats per aquest projecte viari.
Pere Mu帽oz, portaveu del Grup
Municipal del PSM ha reiterat que abans de plantejar una nova infrastructura vi脿ria
de les dimensions i l鈥檌mpacte com 茅s la del segon cintur贸 cal que es duguin
a terme les millores de la xarxa vi脿ria existent, millores que evitarien la
destrucci贸 irreversible de l鈥檈ntorn rural de Son Sardina i Sa Garriga o Son
Espanyol.
Per aix貌, i com a alternatives,
Mu帽oz ha plantejat 鈥渓a millora de les carreteres existents com 茅s l鈥檈ixamplament
del Cam铆 dels Reis i el de la carretera que uneix Santa Maria amb s鈥橢sgleieta,
que podria absorbir part del tr脿nsit que baixa d鈥橧nca cap a la Universitat i
Son Reus sense haver d鈥檃rribar a les entrades de Palma,
la construcci贸 d鈥檜na rotonda amb pas subterrani i una altra d鈥檃cc茅s
a la autopista d鈥橧nca des del Cam铆 dels Reis per descongestionar la carretera
de S贸ller a l鈥檈ntrada del Pol铆gon o completar el tercer carril de la via de
cintura. El segon cintur贸 -ha afegit Mu帽oz- no 茅s la soluci贸 al col路lapse
de Palma, sin贸 la reiteraci贸 d鈥檜n model insostenible que tard o d鈥檋ora es
tornar脿 a col路lapsar.
Per
la seva banda, Antoni Alorda ha destacat que, 鈥渂loquejat el conveni de
carreteres, el Govern ha cedit als Consells la possibilitat de negociar
directament amb Madrid algunes d鈥檃questes infrastructures, i d鈥檃qu铆 aquesta
proposta-pacte entre UM i PSOE d鈥檜n segon cintur贸 鈥渄e baix
impacte鈥 que no es creu ning煤, per qu猫 una vegada executat amb dos carrils,
la seva ampliaci贸 a quatre o sis 茅s m茅s que evident鈥.
Alorda ha lamentat la manca de
planejament global que sobre transports i infrastructures plana damunt l鈥檌lla
de Mallorca, amb un Pla Territorial aprovat que diu una cosa, un conveni de
carreteres que diu l鈥檃ltra i l鈥檃bandonament del que hauria de ser prioritari,
el transport p煤blic. 脡s inconcebible que la tend猫ncia a nivell europeu sigui
d鈥檃nar eliminant transport privat en favor del p煤blic i aqu铆 ens plantegem
grans obres vi脿ries clarament tendents a la insostenibilitat i al col路lapse a
mitj脿 termini鈥.
En
darrer terme, Mu帽oz ha recordat que darrere el segon cintur贸 s鈥檃maga el gran
negoci immobiliari de Palma, ja que a ning煤 se li escapa que, de fer-se, tot
quedar脿 urbanitzat fins al segon cintur贸, fet que 茅s un motiu m茅s per a
oposar-s鈥檋i.
|