El PSM exigeix al conseller Fiol que deixi de crear crispaciĂł entre la comunitat educativa
El PSM exigeix
al conseller Fiol que deixi de crispar la comunitat educativa. Els nacionalistes
acusen
la Conselleria
d’EducaciĂł de crear problemes educatius i lingĂĽĂstics allĂ on no n’hi
ha. En aquest sentit, Joana LluĂŻsa MascarĂł, diputada del PSM, posa com a
exemple el pla del conseller Fiol que pretén introduir dos mestres en una aula
per ensenyar el mateix temari en catalĂ i en castellĂ i el trencament
unilateral per part de la conselleria de l’acord al qual s’havia arribat amb
professors i sindicats en el cas de les homologacions dels certificats de
coneixement de catalĂ .
El PSM considera que no és de rebut
que el conseller Fiol vulgui aprovar sense cap estudi cientĂfic previ el decret
que homologa els coneixements de català dels estudiants d’ESO i batxillerat,
tal com s’havia compromès en les negociacions amb els professors i sindicats.
Segons Mascaró, “el conseller Fiol està actuant amb una irresponsabilitat
esborronadora. El conseller ha trencat unilateralment l’acord amb els
professors i ha tornat a provocar sense cap justificació alguna l’alarma
social entre la comunitat educativa, provocant la reacciĂł dels professors i
creant incertesa entre pares i alumnes. La pregunta és: per què tot això? Per
què la conselleria de Fiol ignora l’opinió de tècnics i educants i
s’entesta en actuar en contra dels criteris cientĂfics? Qui o què ha fet
canviar de parer a Fiol? No té la comunitat educativa prou problemes per
resoldre que encara ha de venir
la Conselleria
d’Educació a crear-ne de nous?”.
En la mateixa lĂnia, el PSM tambĂ© critica el pla del conseller Fiol que pretĂ©n
introduir dos mestres en una aula per ensenyar el mateix temari en catalĂ i en
castellà . En aquest sentit, Joana Lluïsa Mascaró explica que “des de la
conselleria de Fiol s’ha volgut imposar una mesura polèmica i antipedagògica.
I una vegada més, la societat balear i, molt especialment la comunitat
educativa han rebutjat aquestes mesures, tot iÂ
les irregularitats en l’aplicació del projecte, com poden ser les
pressions als centres perquè s’acullin al pla o les discriminacions pel que
fa a la dotació de recursos als centres que no s’acullin...”
MascarĂł posa de manifest
que l’aplicació d’aquest pla ha fracassat a causa de la nul·la demanda que
ha generat i pel seu carà cter absolutament antipedagògic, però “li ha
servit d’excusa a la conselleria per crear un ambient de crispació entre la
comunitat educativa”. A més, Mascaró afirma que “el conseller Fiol
malgasta els escassos recursos d’EducaciĂł per fer experiments pseudolingĂĽĂstics,
en nom d’un bilingüisme mal entès, que no fan més que crear una distorsió
del procĂ©s d’aprenentatge i retrocedir en el procĂ©s de normalitzaciĂł lingĂĽĂstica,
mentre infants amb necessitats educatives especials no poden rebre més suport
per manca de recursos”.
El PSM exigeix Francesc Fiol que deixi de cercar continuament l’enfrontament
amb tota la comunitat educativa, que no malgastin els escassos recursos
destinats a Educació i que els
increments vagin destinats a la dotaciĂł de recursos i de personal als centres
educatius amb criteris pedagògics no discriminatoris i aconseguir aixà una
educaciĂł de qualitat per tothom.
ť
|