"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 21/09/2013

MÉS vol convertir Palma en un destí cinematogràfic estable i de primer nivell

El proper dijous en el ple de l'Ajuntament es debatrà una proposta per crear un Pla de Promoció Audiovisual per atreure rodatges a la ciutat i transformar Palma en un gran plató de cinema



La coalició MÉS per Palma ha presentat una proposta al plenari d'aquest dijous per convertir Palma en un destí estable de rodatges de pel.lícules. Els ecosocialistes volen crear un Pla de promoció i difusió per atreure rodatges cinematogràfics durant tot l'any i convertir el cinema en una autèntica resposta cultural i econòmica a la crisi.

El regidor Antoni Noguera explica que "Palma té unes condicions increïbles per ser un gran plató de cinema: per tenir una gran varietat d'escenaris, condicions meteorològiques immillorables, una bona infraestructura hotelera i de restauració, i un sector professional altament qualificat capaç de cobrir les necessitat tècniques i artístiques de qualsevol projecte audiovisual. A més d'unes bones comunicacions”.

MÉS per Palma ha presentat nombroses propostes en aquest sentit per tal de transformar la cultura en un dels motors econòmics de la ciutat per sortir de la crisi. Noguera afegeix que “hem de ser ambiciosos i donar solucions diferents a les del Partit Popular. El nostre model vol enfrontar-se al d'Isern: cultura vs. economia especulativa".

La coalició MÉS vol que aquest pla de promoció arribi als principals països europeus productors de pel.lícules a través de la Fundació Palma 365 i les fires turístiques. Noguera recorda "que el cinema a Palma pot ser una eina de desestacionalització de primer nivell”. També cal recordar que l'activitat de les nostres productores locals es multiplicaria i que repercutiria en la nostra economia local de forma molt positiva (restauració, proveïdors de logística, empreses de lloguer, administracions, hotel, comerç, etc.). A més, la promoció del nom de la ciutat a l'exterior generaria una publicitat extraordinària.



DADES ECONÒMIQUES A TENIR EN COMPTE

  • La despesa local d'un rodatge d'una pel·lícula o telefilm suposa el 30% del pressupost d'una producció

  • Cada euro invertit en promoció del cinema provoca un retorn mínim de 10 euros en ingressos per rodatges

  • Per exemple, el rodatge de la pel·lícula Cloud Atlas a Sóller va suposar un total de 8.000 pernoctacions a inicis de la temporada baixa

ALTRES DADES D'INTERÈS

  • Vist Britain, institució que promociona el Regne Unit com a destinació turísitca estima que 1 de cada 5 visitants que reben és gràcies a les localitzacions en cinema i televisió.

  • Un estudi realitzat per Thomson Holidays, les pol·lícules actuen com a publicitat turística virtual tenint un impacte significatiu sobre l'elecció de la destinació vacacional del consumidor.

  • El rodatge del Senyor del Anells va suposar un increment de l'afluència de visitants a Nova Zelanda en un 30%.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: