MÉS per Mallorca insta el Consell a recuperar la carretera vella Pollença-Lluc respectant tots els trams públics
La coalició considera que l’aprovació, la setmana que ve, de l’ordenança reguladora és una “victòria del moviment social i polÃtic a favor dels camins públicsâ€, tot i que lamenta que l’equip de govern del PP es plegui en alguns trams a les pressions dels propietaris
La coalició MÉS per Mallorca i la Plataforma Pro-Camins Públics Oberts han fet avui una roda de premsa conjunta per denunciar que alguns trams públics de la carretera vella de Pollença a Lluc han quedat ocupats per alguns propietaris de les finques per les quals passa, entre ells el batle de Pollença, del PP. Davant l’aprovació de l’ordenança reguladora de la carretera vella de Pollença a Lluc, prevista per a la setmana que ve (serà un punt de l’ordre del dia del plenari del Consell), des de la coalició i des de la plataforma insten l’equip de govern de la institució insular, presidit per Maria Salom (PP), a recuperar realment tots els trams d’aquesta via, respectant tots els camins públics.
Els representants de la Plataforma Pro-Camins Públics Oberts, Joan Crespí i Joan Ramon Bosch, juntament amb els representants de MÉS per Mallorca al Parlament (Biel Barceló i Antoni Alorda), al Consell (Joan Font i Magdalena Palou) i a l’Ajuntament de Pollença (el regidor del PSM-Entesa, Tomeu Cifre), han assenyalat alguns punts de la carretera vella de Pollença a Lluc en què el recorregut proposat pel Consell evita, segons la Plataforma, alguns trams públics ubicats en finques de determinats propietaris “influents”. El recorregut proposat per l’equip del Consell inclou la construcció de ponts per travessar el torrent, una despesa que no seria necessària si es respectassin els trams públics.
El portaveu de MÉS per Mallorca al Consell, Joan Font, ha instat el Consell a actuar per recuperar els trams que encara no s’han recuperat, “independentment de si els propietaris són poderosos o no”. També ha apuntat que l’ordenança que s’aprovarà dijous de la setmana que ve “està coixa”, ja que hi falten el règim de sancions i el règim de vigilància del camí.
El batle de Pollença hi presenta al·legacions d'esquena a l’oposició
Per part seva, el portaveu del PSM-Entesa a l’Ajuntament de Pollença, Tomeu Cifre, lamenta que el batle, “coneixent la problemàtica de la situació, hagi presentat indicacions al Consell en nom de l’Ajuntament, pel seu compte, d'esquena a l’oposició i sense consultar a la resta de grups polítics del consistori”. La qual cosa és censurable tenint en compte que ell “és part afectada” i que el seu grup no compta amb la majoria absoluta del plenari.
Per part seva, Joan Crespí, de la Plataforma Pro-Camins Públics Oberts, ha recordat que els criteris que l’entitat recomana aplicar a l’hora de recuperar camins són que siguin poc transitats, que tenguin valor paisatgístic i que preferentment siguin públics. Crespí apunta que la plataforma ha fet tres propostes diferents de traçat per recuperar la carretera vella de Pollença a Lluc complint aquests criteris, i rebutja la construcció de ponts damunt els torrents si hi ha alternatives que passen per recuperar trams de camins públics existents.
Una victòria del moviment social i polític a favor dels camins públics
Des de MÉS per Mallorca remarquen que, tot i els serrells que encara queden per aclarir en la recuperació de la carretera vella de Pollença a Lluc, l’aprovació de l’ordenança que regula aquest camí és una “victòria” i un “èxit del moviment social que ha reivindicat els camins públics a Mallorca i del moviment polític que ha duit aquesta lluita a les institucions”.
|