"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 13/03/2013

“És una aberració invertir 120 milions d’euros per un Segon Cinturó sense estudis de mobilitat que el justifiquin”

MÉS per Mallorca alerta que el PP governa amb total irresponsabilitat perquè té les prioritats errades: “invertir en una nova autopista mentre Foment incompleix el conveni ferroviari per electrificar la via i mentre les necessitats socials són cada dia més urgents és una irresponsabilitat”



Els portaveus de la coalició MÉS al Consell de Mallorca i a l’Ajuntament de Palma, Joan Font i Antoni Verger, han comparegut en roda de premsa avui dematí per denunciar que la licitació de les obres de construcció del Segon Cinturó posen en evidència que el PP governa sense sentit comú, tudant doblers públics, i ignorant les necessitat socials urgents i reals.

 

El portaveu del grup de consellers insulars Joan Font ha explicat que el govern de l’illa ja ha adjudicat dos trams de les obres i resten pendents dues parts més d’iniciar el procediment d’adjudicació. En el primer cas, el tram des de Son Ferriol fins a la carretera vella d’Inca, i els enllaços de l’autopista d’Inca a l’alçada d’Alcampo ja han estat adjudicats per 11,7 milions i 26 milions d’euros respectivament. En el segon cas, es tracta del tram de Coll d'en Rabassa pressupostat per més de 48 milions d’euros i els enllaços de Son Ferriol i Son Llàtzer, pressupostats en 35 milions d’euros, que tenen aprovats els projectes constructius i que en qüestió de dies o poques setmanes podrien sortir a licitació. Les obres començaran aquesta mateixa primavera, d’aquí a unes poques setmanes, així ho va comunicar el Consell Insular dia 24 de gener passat.

 

És important remarcar que només estan en marxa la tramitació les obres de la primera fase del Segon Cinturó, entre el Coll i l’autopista d’Inca, però el Consell ha renunciat a tramitar i construir la segona fase, entre l’autopista d’Inca, Son Espases i el polígon de Ca’n Valero. “Tendrem així un Segon Cinturó mutilat, és a dir, la meitat d’un projecte de carretera sense un estudi de mobilitat que el justifiqui”, assegura Antoni Verger.

 

En total estam parlant que el Ministeri de Foment invertirà prop de 120 milions d’euros per construir una autopista mutilada i injustificada, ja que els estudis de mobilitat del 2010 que justificaven aquest projecte del Segon Cinturó l’analitzaven tenint en compte l’obra des del Coll d’en Rabassa fins a Son Espases i el Polígon de Ca’n Valero. Però el conseller de Carreteres del Consell, Mauricio Rovira, ha reiterat que renuncia a fer la segona fase per destinar els doblers del Conveni a l’autopista Llucmajor Campos. Així, els estudis de mobilitat fets el 2010 queden totalment desfasats i no justifiquen en absolut les obres de Segon Cinturó mutilat que vol dur a terme el Consell Insular. 

 

Joan Font: “la insensibilitat social del PP és insultant”

 

“És incomprensible que el PP permeti una inversió tan important en una nova autopista mentre hi ha projectes de transport públic a mig acabar com és l’electrificació del tren fins a Sa Pobla i Manacor o el tren d’Artà. Foment incompleix el conveni ferroviari signat amb el govern balear i el PP es queda de mans creuades, però mentrestant gastaran 120 milions d’euros en una nova autopista absurda”. El portaveu de MÉS per Mallorca, Joan Font, assegura que “la insensibilitat social del PP és insultant” perquè permet gastar-se 120 milions d’euros en una autopista mentre les necessitats socials són de cada vegada més urgents”.

 

En aquest sentit, Joan Font ha posat en evidència que el projecte del Segon Cinturó preveu l’expropiació de fins a 17 habitatges, i que pot deixar al carrer a 17 famílies sense una altra opció.

 

Per tot això, MÉS per Mallorca aposta perquè aquests doblers siguin redirigits al projectes en marxa i realment necessaris com és l’electrificació del tram del tren fins a Sa Pobla i a Manacor (52 milions d’Euros), el tren d’Artà (100 milions) o rescatar la concessió del túnel de Sóller. Tres projectes que s’han de finançar amb doblers també del ministeri de Foment i que realment sí compleixen una funció en benefici per a tota la societat de l’illa.

 

Antoni Verger: “És una aberració”

 

El portaveu de la coalició MÉS a l’Ajuntament de Palma, Antoni Verger, ha exposat que els estudis de mobilitat que es van fer el 2010 i que justificaven aquest projecte del Segon Cinturó han quedat totalment desfasat i caducats. I és per això que considera “una aberració seguir endavant amb la seva construcció sense cap estudi de mobilitat que ho justifiqui. Aquests estudis s’han de fer pel tram que es vol construir (Coll d'en Rabassa-autopista d’Inca) i a més s’han d’actualitzar a la nova realitat de crisi energètica i els canvis que això suposa en termes mobilitat”.

 

A més, Verger ha recordat que el CIM ha renunciat a la construcció de la segona fase d’aquest Segon Cinturó i per tant s’estarà invertint fins a 120 milions d’euros del ministeri en una obra “desfasada, no justificada i innecessària, però que a més estarà amputada i construïda a mitges. Tot plegat és una gran irresponsabilitat del PP que hem d’aturar”.

 

En aquest sentit, el portaveu de MÉS per Palma ha anunciat que durà una proposició per debatre en el plenari de l’Ajuntament de Palma el proper dijous 21 de març amb l’objectiu d’aconseguir el suport dels grups municipals per tal de paralitzar tots els concursos i contractes públics fins que no s’acreditin les hipotètiques millores per a la mobilitat de l’esmentada obra del Segon Cinturó.

 

Així mateix, Verger també aposta per invertir aquests doblers en donar compliment al conveni ferroviari per tal de finalitzar l’electrificació del tren i realitzar una obra d’utilitat pública que tendeix a fomentar els serveis de transport públics i la mobilitat sostenible.

 

A continuació us adjutam la documentació relativa a l’adjudicació dels trams del Segon Cinturó així com la proposició que es debatrà en el ple de l’Ajuntament de Palma la setmana vinent.






Documents

Documentació relativa al desdoblament Son Ferriol i Son Llàtzer (881 KB)
Documentació relativa al desdoblament Son Ferriol i Inca (210 KB)
Proposició relativa al Segon Cinturó de Palma (365 KB)



      

 

 












PSM Entesa Nacionalista - Reservats tots els drets.                  Desenvolupat per: