“És un dia històric: acabam amb l'urbanisme a la cartaâ€
Joana Lluïsa Mascaró celebra la victòria polÃtica aconseguida amb l’aprovació definitiva i històrica de la eliminació de 19 Àrees de Reconversió Territorial
El Consell de Mallorca ha aprovat aquest dijous la modificació definitiva del Pla Territorial de Mallorca amb els vots favorables del BLOC, el PSOE i el PP, i l’oposició d’UM. Es tracta d’una aprovació històrica que permet la reducció del creixement previst en 465 hectàrees vinculades a les 19 Àrees de Reconversió Territorial (ART) que ara s’eliminen.
La portaveu del BLOC a la institució insular i vicesecretària general del PSM-EN, Joana Lluïsa Mascaró, ha remarcat que amb aquesta votació "s’acaba amb l'urbanisme a la carta". Mascaró ha afirmat que les polèmiques ART “no són mecanismes de reconversió, sinó una trista excusa per urbanitzar zones verges a canvi de res”.
Mascaró, durant la seva intervenció en el ple, ha defensat la modificació definitiva del Pla Territorial de Mallorca perquè suposa l"a culminació de l’aposta del PSM per un canvi de model territorial basat en la protecció del territori, per un urbanisme més transparent i per la contenció del creixement". “Arribam al final feliç d’un procés que es va iniciar l’any 2008, i després de la desclassificació d’es Guix”.
“Aquesta modificació és una prova de suport a l’economia d’aquesta terra i pel futur del nostres recursos naturals”. Mascaró s’ha mostrat satisfeta perquè s’eliminen del PTM els “pelotazos” urbanístics, i per tant ha valorat aquest ple com un dels més importants de la legislatura.
Ara, es creen cinc Àmbits d’Intervenció Paisatgística (AIP) en zones on es fa necessària una intervenció per millorar el paisatge seguint les recomanacions del Conveni Europeu del Paisatge al qual el Consell de Mallorca es va adherir l’any 2008. Aquests AIP suposaran l’aplicació de projectes de recuperació i restauració paisatgística elaborats pel Consell de Mallorca amb la col·laboració dels ajuntaments, en espais que necessiten intervencions per tal de millorar el paisatge de la zona.
D’altra banda, la modificació del PTM preveu un règim transitori que permeti que els ajuntaments que ja s’han adaptat al Pla Territorial no s’hi hagin de tornar a adaptar, i suposa eliminar definitivament l’autovia Inca – Manacor i el segon cinturó de Palma, recollint les propostes ja formulades dins el Pla de Carreteres aprovat a finals de l’any 2009, i apostant per una mobilitat més sostenible i segura.