"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 16/07/2010

PSM-EN de Palma insta al Govern a un canvi en model de zonificació escolar de Ciutat

Els nacionalistes aposten perquè hi hagi més zones que les tres que existeixen actualment per permetre superar els desequilibris entre centres i fomentar l’escola de barri



 

La Federació del PSM-Entesa Nacionalista de Palma considera insostenible l’actual sistema escolar que s’aplica a Ciutat perquè divideix els centres en tres zones massa grans. Això produeix una situació que desequilibra la distribució racional i equitativa dels alumnes d’Educació Primària i Secundària, que afecta no sols als pares i als alumnes, sinó destruint un model de ciutat propera.

 

Amb el sistema de zones actual es produeixen situacions paradoxals. Per exemple, els alumnes que viuen just davant de la porta del centre tenen les mateixes probabilitats d'obtenir la mateixa puntuació per accedir-hi que aquells que viuen a diversos quilòmetres, provocant a la vegada molts desplaçaments diaris innecessaris.. Aquest problema quedaria resolt si es subdivideixen les actuals zones, si se'n creen més de més petites.

 

Els nacionalistes de Ciutat aposten per fomentar l’escola de barri, la proximitat al centre escolar, ja que repercuteix en molts altres aspectes com la creació d’un ambient proper i la reducció dels problemes derivats del trànsit, el transport escolar  o la deslocalització de la població del centre. I per aconseguir-ho el PSM-EN aposta reduir la dimensió d’aquestes tres grans zones, i crear-ne més i més reduïdes que permetin eliminar els actuals desequilibris, tal i com ja es va produir en el passat durant el Primer Pacte de Progrés.

 

A més, valora molt necessari que l’Ajuntament elabori un informe que posi en evidència l’actual planificació escolar de tot el municipi i les seves carències (per exemple ràtio alumnes NESE per centres i zones, o la proximitat del centre d’estudis al domicili dels alumnes) per tal d’establir quantes zones serien necessàries actualment. I de fet, la proposta del partit passa perquè es tinguin en compte els sector amb els quals estan dividits els Serveis Socials de l’Ajuntament a partir dels quals es pot adaptar una nova planificació.

 

Totes aquestes mesures perquè el PSM-EN de Palma aposta per l’escola de proximitat que permet l’arrelament dels menors al barri i a la vegada que l’escola esdevingui un reflex de la població que viu al seu entorn. Però, també perquè redueix els desplaçaments dels vehicles, principalment cotxes particulars, cosa que repercuteix molt negativament en l’emissió de diòxid de carboni a l’atmosfera.

 

En aquest sentit, el PSM-EN sempre ha apostat per un model de ciutat que afavoreixi la mobilitat sostenible i el foment d’ambient de barri dins una gran ciutat, evitant la creació de macroescoles. Evitar que els alumnes hagin de recórrer als serveis de menjadors escolars és important per poder exercir per part dels pares un major control sobre l’alimentació dels seus fills, i sobretot per l’estalvi que suposa econòmicament.

 

El PSM-EN buscarà per tot això la complicitat de la Regidoria d’Educació per tal d’afrontar un problema que és de tots. En primer lloc, per traslladar-li la preocupació del partit, però sobretot per instar l’àrea de Cort a elaborar l’informe esmentat, i d’aquesta manera remetre a la Conselleria d’Educació i Cultura una proposta de canvi del model de zonificació educatiu que sigui valent i aplicable.

 

De fet, les complicitats entre les dues administracions sempre ha estat bona però ara ha esdevingut poc fructífera. Val la pena recuperar-la per dur a terme aquestes propostes amb èxit, tal i com ja ha succeït en altres qüestions com per exemple el servei de reforç promogut per l’Ajuntament.





Enllaços

Notícia publicada el passat dilluns al Diari de Balears


      

 

 










PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: