El PSM vol que el desdoblament entre Palma i Manacor es financi amb els diners de l’autopista Inca-Manacor
El PSM vol que el
govern de l’Estat financi el desdoblament de la carretera
entre Palma i Manacor mitjançant els diners que el Conveni de
Carreteres destinava a l’autopista entre Inca i Manacor. Els
nacionalistes s’oposen a què les obres del desdoblament de
la carretera Palma-Manacor siguin finançades mitjançant una
concessiĂł privada per trenta tres anys (tal com proposarĂ el
govern del Consell de Mallorca en el Ple de dilluns 3 de maig) i
demanen que el cost sigui assumit Ăntegrament pel govern de l’Estat.
El PSM es mostra convençut que el govern de l’Estat no
tendria cap inconvenient en finançar Ăntegrament el
desdoblament entre Palma i Manacor. Els nacionalistes consideren
que només la caparrudesa de PP i UM en mantenir l’autopista
entre Inca i Manacor ho estĂ paralitzant.
El PSM no troba raonable que per poder finançar el desdoblament
de la carretera Palma-Manacor el Consell de Mallorca hagi de
pagar un peatge a l’ombra, a través del qual, l’administració
mallorquina s’haurà de fer cà rrec de satisfer el peatge.
Els nacionalistes consideren que el desdoblament Ă©s un projecte
prioritari i justificat, mentre que l’autopista Inca Manacor
s’ha de descartar definitivament perquè és un despropòsit,
no resol els problemes reals de trà nsit i, a més, compta amb l’oposició
dels ciutadans i dels ajuntaments afectats, tal com demostren les
al·legacions presentades.
Segons el PSM, resulta incomprensible demana a l’Estat que
financi una autopista innecessà ria, com és la d’Inca-Manacor,
amb un cost de 155 milions d’euros, mentre que el Consell de
Mallorca no té recursos per pagar el desdoblament Palma-Manacor,
que té un cost d’un centenar d’euros. En aquest
sentit, els nacionalistes expliquen que, un cop descartades les
autopistes, encara quedaran doblers per inversions suficients en
la xarxa viĂ ria existent i en el transport pĂşblic.
ť
|