L鈥橢ntesa demana la retirada del projecte de desdoblament de la segona ronda d鈥橢ivissa i la seua substituci贸 per un ajustat als seus problemes
LEntesa Nacionalista i Ecologista dEivissa (ENE)
ha presentat al路legacions al projecte de desdoblament de la
segona ronda dEivissa, iniciativa del Ministeri de Foment i
del Govern de les Illes Balears (governs del PP), en el qual es
demana la retirada del projecte i la seua substituci贸 per un que
realment afronti els problemes de la via.
Els nacionalistes i ecologistes eivissencs han presentat diverses
al路legacions. En un bloc daquestes, han demanat que es
redacti un nou projecte ajustat als problemes m茅s necessitats de
soluci贸 de la via com s贸n leliminaci贸 dels embussos
puntuals que es produeixen a les rodones. LEntesa valora
molt positivament les petites millores en l'ampliaci贸 de lacc茅s
que sha produit en algunes rodones com 茅s el cas de la de
Can Sifre. Aquest, la saturaci贸 en lacc茅s a les rodones
茅s el principal problema de lE-20. A m茅s, lEntesa
ha demanat que el nou projecte resolgui els problemes de
comunicaci贸 entre els barris de Cas Mut i Ca nEscandell, lacc茅s
des de lE-20 a lHospital de Can Misses i que es
redacti el nou projecte en llengua catalana, at猫s que afecta un
territori on aquesta llengua n茅s la pr貌pia.
Els nacionalistes i ecologistes eivissencs han demanat, en un
altre bloc, la retirada del projecte per diversos motius: perqu猫
no es justifica suficientment la necessitat del desdoblament de
la via i no es pot considerar-la saturada; la possible saturaci贸
prevista pels t猫cnics de lactual via per al 2027 no
justifica la magnitud del projecte en exposici贸 p煤blica; lE-20
nom茅s t茅 nou anys dedat i no shan produit els
canvis demogr脿fics i territorials que justifiquin lampliaci贸;
la possible cessi贸 a lAjuntament dEivissa de la
primera ronda per convertir-la en via urbana no pot emparar la
necessitat dampliaci贸 de la segona ja que la primera
seguir脿 sent una via fluida; i perqu猫 Eivissa t茅 majors
prioritats dinversi贸 de 18 milions d
provinents de lEstat espanyol que no en un ampliaci贸
desmesurada de la segona ronda.
Per a lEntesa, lilla dEivissa no precisa dampliacions
desmesurades de carreteres (com 茅s el cas, tamb茅, del projecte
de la dEivissa a Sant Antoni) ni de vies m茅s r脿pides, sin贸
de carreteres segures, fluides que connectin els nuclis urbans i
rurals, que aprofitin al m脿xim possible lactual xarxa i
que estiguin tra莽ades en conson脿ncia amb la magnitud insular. LEntesa
considera, per exemple, totalment desproporcionat passar duna
via de 10 m damplada, lactual, a una que tengui un
total de 23 m dample.
|