El Govern aprova el projecte de reobertura de la lĂnia fèrria Manacor-ArtĂ
La Conselleria de Mobilitat, dirigida per Biel Vicens (PSM-EN), té via lliure per executar les obres
El Consell de Govern ha acordat avui aprovar definitivament el projecte de lĂnia ferroviĂ ria Manacor-ArtĂ (“Reobertura de la lĂnia: estaciĂł de l’Enllaç–ArtĂ . Fase II: Manacor–Artà ”).
Aixà mateix, l’Executiu ha facultat Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), depenent de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori dirigida per Biel Vicens (PSM-EN) per a la realització de les tramitacions necessà ries per a la contractació de l’execució de les obres que comprèn el projecte aprovat.
Amb l’execució d’aquest projecte ferroviari s’acomplirà un dels objectius del Pacte de Govern, que aposta per l’impuls del transport públic en el marc d’un nou model de mobilitat sostenible.
D’altra banda, en el Pla Director Sectorial del Transport de les Illes Balears, aprovat pel Parlament de les Illes Balears, s’estableix la necessitat de l’estudi de les prioritats d’actuaciĂł en el sector del transport, en concret del ferroviari, en el perĂode comprĂ©s entre 2004 i 2011. Dins aquest Pla es disposa la necessitat d’obrir a la demanda del transport pĂşblic una sèrie de corredors ferroviaris, entre els quals destaca el comprĂ©s entre Manacor i ArtĂ .
AixĂ, el director general de Mobilitat, Antoni Verger, per ResoluciĂł de 23 d’octubre de 2008, va acordar aprovar tècnicament el projecte bĂ sic “Reobertura de la lĂnia: estaciĂł de l’Enllaç–ArtĂ . Fase II: Manacor–Artà ”, i el va sotmetre a informaciĂł pĂşblica.
S’han conclòs les informacions públiques corresponents a la Llei 39/2003, de 17 de novembre, del sector ferroviari, i d’acord amb el Reial decret 2387/2004, de 30 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament del sector ferroviari, aixà com la Llei d’expropiació forçosa i la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluació d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques.
Pel que fa referència a la informació pública del projecte bà sic i d’expropiació, s’hi han presentat 134 al•legacions, de les quals 11 són al•legacions oficials i la resta són al•legacions particulars que no afecten la declaració d’urgent ocupació ni s’hi oposen. Pel que fa a la informació pública referent a l’estudi d’impacte ambiental, s’hi han presentat 9 al•legacions.
Com a conseqüència de les al•legacions rebudes, s’han introduĂŻt en el projecte bĂ sic una sèrie de modificacions que s’han estimat adequades perquè suposen una millora ambiental, tècnica i econòmica del projecte i, en ocasions, han suposat una reducciĂł de les afeccions causades als propietaris afectats. Fruit d’aquestes modificacions es considerĂ necessari obrir un nou perĂode d’informaciĂł pĂşblica, en el qual s’han rebut 75 al•legacions però, en cap cas, n’ha suposat una modificaciĂł substancial.ť
|