Gabriel Vicens considera "indignant" que el Govern de l'Estat pretengui excloure els aeroports de Balears del projecte de cogesti贸
El Consell de Ministres ha aprovat la privatitzaci贸 parcial d'AENA i la participaci贸 de les Comunitats Aut貌nomes en aquells aeroports que superin els 30 milions de passatgers anuals, condici贸 que limita la cogesti贸 a Barajas (Madrid) i El Prat (Catalunya)
La decisi贸 del Govern de l'Estat d'excloure els aeroports de les Illes Balears del projecte de reforma de la gesti贸 aeroportu脿ria, i que ha de permetre la participaci贸 de les Comunitats Aut貌nomes, ha generat el rebuig frontal i immediat per part del conseller de Mobilitat i Ordenaci贸 del Territori, Gabriel Vicens (BLOC).
El projecte aprovat pel Consell de Ministres inclou la privatitzaci贸 del 30% d'AENA, i la cessi贸 de fins a un 19% de l'accionariat d'aquestes instal路lacions a les Comunitats Aut貌nomes, per貌 nom茅s en els casos d'aeroports amb m茅s de 30 milions de passatgers anuals. Aix貌 limita la descentralitzaci贸 aeroportu脿ria a Barajas (Madrid) i El Prat (Barcelona). El tercer aeroport de l'Estat en nombre de passatgers 茅s el de Son Sant Joan, amb 23,2 milions, que quedar脿 excl貌s del projecte de cogesti贸.
El conseller Vicens ha qualificat aquesta decisi贸 d'"indignant", i ha afimar que resulta "totalment impresentable" que el Govern de l'Estat hagi pres aquesta decisi贸 a esquenes del Govern de les Illes Balears, quan fa mesos que ell ha demanat una reuni贸 amb la ministra Magdalena 脕lvarez per negociar aquesta q眉esti贸. Gabriel Vicens considera que l'Executiu estatal "no ha ent猫s res", i ha recordat que fou el president espanyol, Rodr铆guez Zapatero, qui va prometre que la cogesti贸 s'aplicaria a Balears.
D'altra banda, el conseller tamb茅 critica que el projecte apovat pel Consell de Ministres no especifiqui com s'articular脿 l'entrada del sector privat, i ha recordat que el Govern de les Illes Balears 茅s partidari d'implicar-hi institucions econ貌miques com ara les cambres de comer莽, mentre q眉estiona l'entrada directa de capital privat.
|