El PSM proposa que el Pla de carreteres adopti mesures de foment del transport no motoritzat i del transport públic per carretera
El
PSM considera que el Pla de Carreteres hauria de preveure les
actuacions necessà ries per dotar Mallorca de carrils (o circuits
especÃfics) per bicicletes, complint, com a mÃnim, amb la
previsió de larticle 27 de la llei de carreteres, superant
la remissió que fa el Pla Director Sectorial vigent a un pla de
vies cicloturÃstiques. En aquest sentit, els nacionalistes
manifesten que el Pla hauria dintegrar el Pla de Vials no
Motoritzats del Govern de les Illes Balears.
Segons el PSM, la construcció daquests carrils suposaria
per a un major ús dun vehicle saludable i no contaminant i
en segon lloc, la potenciació, en general, per tot un ventall de
turisme dalta qualitat que es mou per pautes ecològiques.
Daltra banda, els nacionalistes afirmen que no es pot
oblidar que si bé la bicicleta esdevé actualment un mitjà de
transport es ascens, també ho ha estat la corba daccidentalitat
daquest tipus de vehicle degut la molt bona part o la manca
de carrils reservats.
El PSM considera que el Pla de Carreteres hauria destudiar
la reserva de vies exclusives del transport col·lectiu, tal i
com suggereix, sense concretar, el model de pla territorial. Els
nacionalistes constaten que la Memòria del Pla de Carreteres en
fa una referència quan parla de carrils especials
però no sen fa cap translació al text veritablement
normatiu. En aquest sentit, el PSM creu oportú que el Pla
prevegi, com a mÃnim, les caracterÃstiques i les reserves que
calguin per millorar leficiència del transport públic per
carretera.
|