El PSM-EN impulsa des de les institucions una campanya de foment, sensibilització i promoció de l’ús del catalÃ
‘Ara és la teva. Parla en català ’ és el tÃtol genèric de la campanya, en la qual col•laboren Govern, Consells i Ajuntament de Palma
La Direcció General de PolÃtica LingüÃstica del Govern de les Illes Balears, en coordinació amb la Direcció General de Comunicació de la Conselleria de Presidència i amb la col•laboració del Consorci per al Foment de la Llengua Catalana i la Projecció Exterior de la Cultura de les Illes Balears, el Consell de Mallorca, l’Ajuntament de Palma i de la resta de consells insulars, ha posat en marxa una campanya de foment de l’ús del català que pretén prestigiar la llengua i mantenir-la com a vehicle de relació interpersonal en tots els à mbits.
“Ara és la teva. Parla en català †és el tÃtol genèric d’una campanya que, per primera vegada, aglutina de manera conjunta i coordinada les institucions més representatives de les Illes Balears per tal de fomentar l’ús del català .
La campanya parteix de la base que la situació sociolingüÃstica actual de les Illes fa necessari posar en marxa campanyes de sensibilització per promoure l’ús de la llengua catalana entre les franges de població en què aquest ús és més precari. En aquest sentit, la darrera enquesta sociolingüÃstica feta a les Illes Balears el 2003 posa de relleu que els adolescents, els joves i part de la població adulta són la franja d’edat que presenta uns nivells de coneixements de la llengua catalana més alts, però, paradoxalment, també uns Ãndexs d’ús més baixos. Per aquest motiu, la campanya “Ara és la teva†s’adreça a les persones d’entre 15 i 45 anys.
Objectius
La campanya “Ara és la teva†pretén afavorir el manteniment del català com a llengua de relació interpersonal en tots els à mbits d’ús i es concreta en quatre lÃnies:
1. Prestigiar l’ús de la llengua catalana.
2. Aconseguir la conscienciació i la fidelització dels parlants envers el català , mitjançant la difusió d’usos positius que incideixin en el manteniment dels à mbits d’ús lingüÃstic.
3. Cercar la implicació lingüÃstica en aquest objectiu.
4. Presentar la llengua catalana com a element natural de relació que possibilita la integració i la cohesió socials.
Actuacions
Es tracta d’una campanya innovadora, que pretén tenir una gran presència al carrer. AixÃ, ja s’han començat a repartir, primerament entre l’alumnat de 4t d’ESO i de 2n de batxillerat de centres públics, i també entre la resta de població, 13.000 camisetes, 3.000 gorres infantils i 15.000 adhesius.
Aixà mateix, s’editaran 30.000 fullets informatius adreçats al sector de la restauració de totes les Illes, amb el tÃtol “Ara és la teva. Atén en català â€. Se’n preparen les edicions en català i onze llengües més (castellà , anglès, francès, alemany, romanès, búlgar, rus, à rab, xinès, polonès i portuguès), tot i que la primera versió català /castellà serà distribuïda aviat entre els establiments de restauració.
També es preveu editar 70.000 fullets informatius amb l’epÃgraf “El català . Sempre i pertotâ€, també en català i en onze llengües més i adreçats a la població nouvinguda.
|