El PSM considera que la segona via de cintura és innecessà ria i excessiva i resultarà molt negativa pel futur dels nuclis afectats
El grup de consellers del PSM considera
que la proposta duna autovia des de lautopista dInca
fins a Santa Ponça, coneguda com a segona via de cintura, és
excessiva, i resultarà determinant, de manera negativa, pel
futur dels nuclis de Palma afectats. En aquest sentit, els
nacionalistes opinen que lexecució del projecte implicaria
la destrucció duna extensa zona rural, lantiga
horta de Palma, i provocaria un greu impacte
territorial, ambiental, social, econòmic i paisatgÃstic.
El PSM creu convenient prendre mesures per millorar els accessos
a Palma, o per evitar-los. Segons els nacionalistes, es podrien
dur a terme actuacions en la xarxa vià ria de Palma, en especial
aprofitant millor les potencialitats del Camà dels Reis. Els
nacionalistes consideren que també seria una bona alternativa ladequació
i leixamplament de lactual carretera de sEsglaieta
que, a més, enllaçaria duna manera més rà pida i eficaç
amb la UIB i Son Reus que són pretesament els trajectes que el
segon cinturó vol arreglar. El PSM opina que és també
imprescindible una aposta decidida pel foment del transport públic
com alternativa al transport viari.
Als nacionalistes els preocupa també especialment els trams III
i IV del segon cinturó, que van des de la carretera de
Valldemossa fins a Calvià , pel seu gran cost econòmic i,
sobretot, pel seu impacte ambiental, donat que es preveuen túnels
per sortejat Genova i la serra de na Burgesa.
El PSM opina que el tractament dautovia que se li dona al
tram I (de lautopista de laeroport a lautopista
dInca) era confús en el Pla Director original, ja que
apuntava en un plà nol que es tractaria duna duplicació de
calçada i en un altre duna autopista. Els nacionalistes
consideren que una carretera convencional de doble calçada seria
una solució més adient, tal com contemplava la primera
modificació, de lany 2001.
Per altra banda, el PSM adverteix que la proposta del segon
cinturó es lliga amb la previsió del model de Pla territorial
que pretén la reconversió del primer cinturó en una via
urbana, tipus diagonal, amb la qual cosa, la segona via de
cintura esdevendria, en realitat, la primera. Els nacionalistes
no comparteixen aquest plantejament que, a mig termini, provocarÃ
lestabliment de tota la banda externa daquesta via
urbana, cap a la segona via de cintura que esdevindria aixà la
nova frontera.
El PSM posa també de manifest que entre les actuacions noves del
Pla hi figura les relacionades amb el tercer cinturó en el tram
entre la carretera de Manacor i Pòrtol, ja que saixeca la
suspensió que mantenia el pla vigent, el qual, tot i preveure
aquesta via, es remetia a les previsions que pogués fer el Pla
viari de Palma. En aquest sentit, els nacionalistes consideren
que el Pla hauria de justificar suficientment la necessitat dobrir
una nova carretera sobre el que és actualment sòl rústic,
estudiant alternatives menys impactants per assolir el mateix
objectiu, i, arribat el cas, hauria de definir la reserva vial.
|