El PSM presenta al·legacions al projecte d’autopista Inca-Sa Pobla
El
PSM presentarà al·legacions si es confirma que el projecte de
carretera entre Inca i Sa Pobla té el tractament dautopista,
tal com ha transcendit, tot i que el projecte encara no ha sortit
a informació pública. A parer dels nacionalistes, és suficient
una carretera convencional de quatre camins (com preveu el Pla de
carreteres vigent després de la modificació del pacte de progrés
lany 2001) i no és necessà ria una autovia.
En el mateix sentit, el PSM soposa a la modificació del
Pla Sectorial de Carreteres que promouen PP i UM en el Consell
perquè recupera la filosofia del Pla originari de 1998, això és,
laposta per una xarxa d'autopistes.
Els nacionalistes denuncien que la fórmula que utilitza la
proposta de Pla de PP-UM per recuperar les autovies, en comptes danunciar-la
obertament, de manera transparent, i justificant-la adequadament,
es fa modificant la definició de duplicació de la calçada. En
efecte, la proposta del Pla de Carreteres recupera la definició
que figurava en la Memòria del Pla lany 98 i és per
aquesta via que la carretera dInca - Sa Pobla es converteix
en autovia (com també la de Palmanova Santa Ponça i la
de lArenal-Llucmajor) i deixa de ser una carretera
convencional de quatre carrils.
El PSM sol·licita la reconsideració daquesta opció ja
que en un territori de les dimensions de Mallorca, aquest model
tendrà enormes costos ambientals, innecessaris i irreversibles i
significa apostar per un model de creixement no desitjable. A més
dels costos en consum de territori i mediambientals en general, sha
de tenir també present els costos econòmics. Els nacionalistes
recorden que el quilòmetre dautovia és el doble o el
triple que la solució de carretera convencional desdoblada. En
aquest sentit, el PSM opina que lautopista sha de
veure com a la darrera dentre les opcions possibles, mentre
que, ben al contrari, el Pla la valora com la solució òptima.
|