"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 09/03/2007

El Bloc per Mallorca vol establir per llei la prioritat pressupostària per al transport públic

Gabriel Barceló assumeix les reivindicacions de l’Ajuntament de Vilafranca en matèria de transport i la fa extensiva a altres municipis com Llucmajor, Ses Salines o Santanyí



El Bloc per Mallorca vol establir per llei la prioritat pressupostària per al transport públic. D’aquesta manera, la coalició formada pel PSM-Entesa Nacionalista i Esquerra Unida-Els Verds pretén que la inversió conjunta en transport públic i modes no motoritztas sigui superior a la inversió en carreteres.

Gabriel Barceló, secretari general del PSM i candidat del BLOC a la presidència del Govern, explica que “la inexistència d’una xarxa pública de transport i la manca de models racionals de distribució de la població i de serveis, que s’estén cada cop més en una trama difusa per tot el territori, provoquen que a Mallorca el transport motoritzat privat sigui de molt el mitjà de desplaçament més utilitzat”. Segons el candidat del Bloc per Mallorca, “aquest model provoca la perversió d’haver de donar sortida a la demanda de més i més infraestructures, cada vegada més capacitat, cada vegada més velocitat, amb desdoblament de les existents o creació de noves autopistes, que ocupen i transformen irreversiblement el nostre territori. El model de prioritat per al transport privat té un altíssim cost en termes de consum de territori, de destrucció paisatgística, de consum energètic, de contaminació acústica i de sinistralitat amb els costos econòmics i socials que tot això du aparellat”.

Dins aquest nou model de transport, Barceló assumeix les reivindicacions de l’Ajuntament de Vilafranca que demana una rebaixa del 50% en el preu abusiu del bitllet de bus. En aquest sentit, el cap de llista del BLOC creu que “aquestes demandes estan plenament justificades i són perfectament assumibles pel Govern de les Illes Balears. No es pot pretendre que els ciutadans utilitzin el transport públic amb uns preus que oscil•len entre els 10 i els 12 cèntims per quilòmetre de recorregut, com succeeix a municipis com Vilafranca, Llucmajor, Santanyí i Ses Salines, entre d’altres. El nostre objectiu serà aconseguir a la baixa i per a tots els municipis un únic preu per quilòmetre en transport públic”. Gabriel Barceló també apunta l’augment de les freqüències com a una de les mesures a tenir en compte per tal de millorar la qualitat del servei.





      

 

 










PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: