"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

El PSM opina. 11/04/2006

Quantes raons per rectificar!

Per si els equips de govern del PP del Consell d’Eivissa i Formentera i del Govern de les Illes Balears encara no han observat prou motius per aturar els projectes de les autovies que ens estan imposant a Eivissa i rectificar-los, ací en van uns quants:

1. La societat eivissenca indignada per projectes faraònics, traçats injustificats, processos d’expropiacions mal fets, desplegament policial inaudit.

1,3. El túnel projectat a Sant Rafel tendria 1,3 kilòmetres de llarg.

2. Els pobles eivissencs que estan aixecats contra les obres i els seus efectes: Sant Jordi i Sant Rafel.

2. El nombre de plantes al qual equivaldria l’altura de les rondes que es pensen construir.

2. Unes persones de Sant Jordi honradíssimes i apreciades per quasi bé tothom (na Margalida Palleva i en Toni Malalt) que s’estan veient envoltades de màquines, dia sí i dia també, i que no entenen perquè elles són objecte de tanta injustícia i, en canvi, altres, no.

4. El nombre d’habitatges que s’esbucaran a ca na Palleva.

6 i 8. Els carrils que presenten els plànols dels projectes de les autovies que s’han pogut veure. En ocasions, n’hi ha quatre; en altres trams, sis i, fins i tot, vuit.

14. La longitud màxima d’una de les autovies proposades. Tanta obra i inversió per a 14 km?

30. Els anys en els quals els Pressupostos del Govern de les Illes Balears registraran un endeutament per mor de la possible construcció de les autovies d’Eivissa. És a dir, fins el 2035 hi ha haurà un endeutament encara superior al registrat fins ara pel Govern Matas. 13 nous executius illencs veurien l’endeutament aquest en els pressupostos.

40. L’amplada, en metres, de l’autovia de l’Aeroport en el tram entre Can Sifre i Can Raspalls.

80. El límit de velocitat a totes les vies rodades d’Eivissa és de 80 km/h. El PP assegura que aquesta seria la velocitat per la qual correrien els vehicles en les seues autovies? Segur? Estan dissenyades per a què es condueixi a 80 km/h?

500. Gairebé 500 milions E que costarien a tota la ciutadania de les illes Balears la construcció de les autovies d’Eivissa. Saben quines altres inversions i millores, realment necessàries, es podrien fer amb 500 ME?

15.000. Les persones que es manifestaren, a la ciutat d’Eivissa, el primer de juliol de 2005, demanant la retirada de les autovies. 15.000 persones sobre 100.000 habitants!

22.000. Les persones que assistiren, a la ciutat d’Eivissa, a la manifestació del 17 de febrer i que donaren un no rotund a les autovies del PP. Quasi res, 22.000 persones sobre una població de fet de 100.000 persones a Eivissa!

Molts. Molts paisatges rurals i naturals de valor molt elevat estan desapareixent i desapareixerien si s’acabassin fent les autovies.

Diversos. Una quantitat no menystenible de jaciments històrics han desaparegut, sepultats sota les pales de les màquines de les empreses concessionàries de les autovies del segon cinturó de ronda i de l’aeroport.

Moltes. Moltes famílies afectades per les expropiacions de les autovies i que estan oferint una resposta digna, ferma i serena, des dels recursos que dóna la Justícia i la Raó, a uns processos d’expropiació mal fets i que encobreixen uns projectes injustificats.

Moltes. Moltes persones que no estan afectades directament per les expropiacions, però que se solidaritzen amb els afectats i que fan tot el possible, pacíficament i cívica, perquè el desastre de les autovies del PP no es faci realitat.

No en tenen prou de motius per aturar i, després, rectificar?

 

 

 

Maurici Cuesta i Labèrnia,

Secretari general de l’Entesa Nacionalista i Ecologista d’Eivissa (ENE)

ť




      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: