L’Entesa demana al PP una llei per arreglar el problema dels transports i que deixi de fer experiments amb els taxis
Els nacionalistes reclamen del Govern i del PP una llei del transport urbĂ
per poder solucionar integralment els problemes del trasnsport i la mobilitat a
Eivissa, a la vegada que exigeixen del PP contactes i consens amb tots els
sectors del transports. Atorgar llicències temporals de taxi no és una
solució; a més, és il·legal
L’Entesa Nacionalista i Ecologista d’Eivissa (ENE) creu
que la problemà tica dels transports i la mobilitat s’arregla amb una llei del
transport urbĂ que contempli tots els sectors pĂşblics que hi actuen i les
determinacions i inversions que s’han de dur a terme per a què la ciutadania
d’Eivissa gaudeixi d’un servei de transports a l’alçada del segle XXI.
Aquesta llei l’ha de redactar el Govern en col·laboració amb les altres
administracions locals i tots els sectors dels transports. Des d’ENE s’entèn
que hi ha d’haver un marc jurĂdic que doni seguretat al sector, l’administraciĂł
i els usuaris; ara mateix, no existeix aquest marc i s’ha de visualitzar en la
propera llei del transport urbĂ .
Els nacionalistes presentaren 7 preguntes escrites a la
consellera d’Obres Públiques, Habitatge i Transports (PP) el mes d’octubre
interessant-se per l’estat de redacció i tramitació de la Llei del Transport
UrbĂ i de la Llei del Taxi, arran de declaracions de responsables pĂşblics
sobre aquests dos projectes. De les respostes de Cabrer (PP) es desprén que el
Govern ja ha descartat la Llei del Taxi i que s’està redactant un
avantprojecte de la Llei del Transport UrbĂ , tot i que no era al programa
electoral del PP. Els nacionalistes deploren que no tots els sectors implicats
han estat consultats en l’elaboració de la Llei del Transport Urbà , com és
el cas dels taxistes. Òbviament, es demanarà el perquè d’aquesta
discriminació. També es demanarà què entèn el Govern per "…un règim
especĂfic de serveis a punts generadors d’un trĂ nsit important que afecti a
varis municipis". Aquest redactat figura a una de les respostes de les 7
preguntes presentades pels nacionalistes.
Des de l’Entesa (ENE) es creu que aquesta llei ha de tenir
una redacciĂł participada i, fins a la seua posada en marxa, el Govern ha de
deixar de fer "bunyols" com el de la possibilitat que atorgaria la
Llei d’Acompanyament dels Pressupostos que contempla, en l’article 50, que
els consells d’Eivissa i Formentera i de Menorca puguin atorguin llicències
temporals de taxis. Idò bé, aquesta mesura és il·legal. El Govern no pot
permetre que altres atorguin llicències de taxis perquè la competència és
municipal; només es podria fer si tots els ajuntaments d’Eivissa renunciassin
a aquesta competència, aspecte que no pareix factible. L’única tramitació
que té transferida el Consell és la targeta de transports. ENE demanarà al
Parlament que el Govern retiri aquell article perquè els consells no atorguin
llicències en tant en quant no hi ha una llei del transport urbà .
Els nacionalistes critiquen el PP per haver anunciat la
redacció d’una llei que regularia el sector del taxi –com tenen Catalunya,
Navarra o el PaĂs Basc- i que ara se n’hagi desdit. Això demostra la
improvisació del PP en matèria de transports. L’Entesa (ENE) creu que es veu
d’una hora lluny que el PP persegueix aconseguir determinats vots amb la
concessió de les llicències de taxis temporals. El proper estiu serà el
darrer abans de les eleccions de 2007 i el PP voldria poder atorgar-les. ENE
creu que no podrĂ fer-ho i que no arribarĂ a temps si segueix encaparrotat en
fer-ho perquè la tramitació de les llicències de taxis és molt més llarga
que no cinc o sis mesos. Això si no hi ha recursos.
Els nacionalistes no s’oposen a l’existència de llicències
temporals de taxi. Però entenen que primer s’ha d’aplicar de forma completa
els reglaments municipals del taxi i l’actual normativa estatal. A la vegada,
hi ha d’haver una Llei del Transport Urbà per poder solucionar integralment
els problemes del transport. Aquest no s’arregla només actuant respecte del
taxi sinĂł que s’ha d’actuar amb els accessos rodats, estacions i mĂ©s lĂnies
d’autobusos, per exemple.
ť